hello gothenburg

Då har dagen kommit som jag så länge har väntat på.

it´s time for gothenburg baby!

Dagen började med frukost och sen åkte jag till Capio Citykliniken här i Halmstad för att ta min sista vaccination inför resan. Tog en spruta till och köpte med mig Dukoral resevaccin som jag också har börjat ta idag. Men herregud vad dyrt det är med vaccinering! Idag betalade jag 1500kr, inga roliga pengar. Men det kostar att må bra och hålla sig frisk! Men det är aldrig några roliga pengar, skulle hellre sett mig spendera dessa i Asien. Men nu är det som det är och förhoppningsvis kommer jag hålla mig frisk under hela mitt äventyr och då inser man att det är värt pengarna. Ikväll ska jag åka till Göteborg till min underbara vän Ida, det ska bli så kul, ser verkligen fram emot det. Herregud, jag har inte sett henne på ett år känns det om om och jag har heller aldrig sett hennes lägenhet. Vi har inte hittat något bra tillfälle till att ses men nu är det dags. Jag är ändå ledig i två dagar och ska därför åka och hälsa på henne. Ikväll ska vi dricka vin och laga mat, bara umgås och ha vår efterlängtade kvalitétstid! Imorgon blir det sconesfrukost och en heldag på stan. Ska även passa på att träffa Tessan, en annan underbar människa som också befinner sig i Göteborg. På kvällen ska vi till Liseberg och strosa runt på julmarknaden. Synd att inte Lotta på Liseberg är längre annars hade varit kul att uppleva for real. Hur som helst jag ser verkligen fram emot dessa dagar i Göteborg. Älskar den staden, vem vet det är kanske där man bor när man kommer hem efter äventyret? Där jobbet finns- dit åker jag, det är min inställning. Nu ska jag fortsätta packa väskan. Njut av denna vackra dag.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0