i count every step

Då var det torsdag och jag har precis ätit lunch och snart är det dags att bege sig till jobbet. Sen är jag ledig resten av helgen och det ska bli riktigt skönt! Det är nog min 3:e lediga helg sen i juni månad, så den är jag värd! Imorgon ska jag åka hem till Bredaryd och ska umgås med min fina vän Matilda på dagen. Blir en sväng in till Värnamo för att julhandla och bara mysa, det var längesen vi hade kvalitétstid nu och det är precis vad jag behöver. På kvällen kanske jag ska träffa en annan pärla, Ewe, vi får se vad som händer. På lördag bär det av till Grythyttan och årets Vinterfest! Det ska bli grymt kul, ska bli så roligt att komma tillbaks till den lilla byn och framförallt träffa alla vänner igen. Kan inte förstå att det snart är ett halvår sedan vi tog examen? Var tar tiden vägen? Det blir nog blandade känslor att besöka Grythyttan, kommer nog sakna alla andra fd. treor och det kommer kännas konstigt att komma dit som "gäst" och att inte längre studera där men hur som helst ser jag verkligen fram emot det. Nu har jag äntligen börjat inhandla en massa inför mitt Asien äventyr. Har köpt en 55l resväska, kodlås, namnbricka, travel kit osv. Nu känns det i kroppen att det börjar närma sig, det ska bli helt underbart att komma iväg! Det är precis vad jag behöver, hämta ny kraft och energi och skaffa mig nya erfarenheter och sen är jag öppen för nya utmaningar! Så nu får tiden gärna rinna iväg men först vill jag ha jul med min fantastiska familj och släkt, det är också en sak som jag ser så fram emot. Längtar till att sitta där framför den tända brasan med släkten och vänta in tomten, se Kalle Anka och allt vad julen har att erbjuda. Jul är min asboluta högtid, det är en tid för gemenskap, kärlek och värme, en tid man tar vara på och alla är för en gångs skull lediga vid samma tillfälle. Det känns bra nu, jag har mycket att se fram emot och jag ska försöka "upp med hakan" och kämpa på det sista nu.

i count every step








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0