i got a plan that’ll make you a star

Då var det dags för en uppdatering. Det har hänt mycket sen jag skrev senast. I lördags morse åkte jag och Fredrik till Grythyttan, det var som vanligt en lång resa men det var det helt klart värt. När vi väl anlände till Grythyttan kände jag ett sådant lyckorus i hela kroppen! Det var helt underbart att vara tillbaks. Kan inte förstå att jag bodde där tre år av mitt liv? Var tog den tiden vägen? Det kändes konstigt att vara tillbaks, kändes som om att man aldrig bott där, det var så många människor som saknades i den lilla byn och det såg så annorlunda ut i alla lägenheter. Det var inte förrän då jag insåg att vi inte längre bor där. Hur som helst så förfestade jag, Malin och Carro i vår lägenhet och det var hur kul som helst att träffa dom igen. Man inser nog inte förrän man träffar alla "hyttingar" hur mycket man har saknat dom/saknar dom. Klockan 18.00 var det uppslutning vid puben och det var dags för årets Vinterfest. Temat i år var Moulin Rouge och det var grymt bra arrangerat! Väggarna var klädda i rött sammet och när vi kom in var det en orkester som spelade, riktigt stämningsfullt! Därefter följdes en tre rätters middag med vin och sen var ju champagnebaren öppen hela kvällen vilket alltid är uppskattat. Det var en grym kväll och det var hur kul som helst att träffa alla vänner igen. Dessa två dagar kommer jag att leva länge på. Grythyttan är och kommer för alltid vara i mitt hjärta. Det är en fantastiskt charmig by och det går inte att beskriva hur det är att leva där, man måste ha bott där själv för att verkligen förstå. Jag saknar byn och alla er redan..

Igår skickade jag in min hotellrapport till Scandic Hotels och fick feedback idag med ett mycket positivt svar, det glädjer mig verkligen och jag är enormt tacksam för min stipendieresa och för mitt stipendie. Det känns om att man har så mycket att se fram emot just nu och det är jag glad för. Snart är det jul, nyår och sen åker vi till Asien. Det är inte alls länge kvar nu, kommer blir helt underbart att komma iväg. Looking forward! Imorgon är jag ledig, ska skriva klart mitt PM till min distanskurs som jag läser och på kvällen blir det spa och relax med Nathalie, på Tylösand SPA. Det ska bli så skönt! Men nu ska jag njuta av denna kväll och lägga mig i tid så jag hinner med mycket plugg imorgon.

i got a plan that´ll make you a star




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0