snowflakes is falling

Då var det måndag och idag har jag varit ledig. Jag har legat sjuk sen i fredags, fick något äckligt vintervirus i kroppen men nu är som tur väl är alla bakterier borta. Nu är jag människa igen. Idag har jag tvättat, städat, pluggat och varit på receptionsmöte på jobbet. Ikväll ska jag och massa andra kollegor hem till Clara och ha julmys, det kommer bli hur mysigt som helst. Vi har knytis med en massa julegott. Ser verkligen fram emot denna kväll. Det börjar lida mot mitt slut på Hotel Tylösand och det återstår nu 28 dagar kvar innan vi åker iväg på vårt äventyr. Det är helt underbart, jag längtar verkligen! Tänk när vi hänger i varsin hängmatta utanför vår bungalow vid havet, dricker paraplydrinkar och springer runt i den kritvita stranden, jag får gåshud bara jag skriver om det. Tänk att få värme igen! Sol och bad, möta nya människor och lära känna nya kulturer. Jag vill åka nu! Om en vecka stänger vi hotellet för jul och vi öppnar igen på nyår. Ska bli skönt med lite ledighet i jul, längtar så tills julafton. Saknar att sitta framför den sprakande öppna brasan, vänta på Kalle Anka och att tomten ska knacka på dörren. Livet är allt för bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0