love is the language that every hearts speaks.

Good morning the beautiful world.

Idag är jag ledig från jobbet och tog mig en lång sovmorgon vilken var behövd. Det var fyra intensiva dagar i London med lite sömn så det här var en perfekt återhämtning. Idag har jag även bokat vaccin inför min Asien resa. Jag och min fina vän Caroline åker till Asien för tre månader med start i januari. Det ska bli helt fantastiskt, det kommer bli mitt livs äventyr, förutom Sydafrika där jag var i två månader för två år sedan. Kan inte förstå vad tiden tar vägen? För två år sedan hade jag praktik i Sydafrika där jag under två månader bodde i Kapstaden. Jag arbetade på två mindre gästhus vid namn Antrim Villa och Bickley House. Dessa gästhus har en svensk ägare vid namn Jonas Sandström och han har skapat en egen värld i Kapstaden med hjälp av dessa två fantastiska hus. Jag kan verkligen rekommendera er att besöka dessa lustfyllda hus om ni någon gång besöker Kapstaden.

http://www.antrimvilla.com/
http://www.bickleyhouse.com/

Kolla gärna in hemsidorna för dessa två gästhus. Jag hade två underbara månader i Sydafrika och jag skulle mer än gärna åka dit igen. Gästhusen är två mindre boutique och luxury guesthouse med färre rum vilket är grymt mysigt för det blir verkligen en personlig vistelse. Personalen arbetar väldigt mycket med personlig service och de ser det unika i varje gäst. Rummen är fantastiskt inredda med afrikansk design och en liten touch av det nordiska, det är en fin kombination.

Men nog pratat om Sydafrika, den 9 januari lämnar jag och Caroline sverige för Asien. Vi ska besöka att flertal länder så som Kina, Indonesien, Vietnam, Malaysia, Fillippinerna och Thailand. Jag ser verkligen fram emot detta äventyr då jag började studera direkt efter min student år 2008, med tanke på detta har jag aldrig fått mig en "paus". Så nu är det dags att åka iväg och se vad vår värld har att erbjuda. Man tänker att det bara är att åka iväg men det krävs mer planering än så. Visum, vaccination och köpa en massa böcker för att vara så påläst som möjligt. Jag har köpt Lonely Planet Southeast Asia on a shoestring, vilket är en mycket bra bok! Där står allt från bra boende, kommunikationer, tips och varningar, det kommer vara en bibel för oss under vår resa. Imorgon ska jag vaccinera mig och det kommer nog gå på någon tusenlapp eller två men det är det ju värt. Man vill ju inte riskera livet där genom att bli sjuk eller liknande.

Nu ska jag fortsätta att tvätta och städa, det är mycket man ska hinna med när man är ledig som vanligt. I eftermiddag ska jag fika med två fina arbetskollegor, Clara och Johanna, det ska bli riktigt trevligt. Lunch och en långpromenad i solen ska jag nog allt också hinna med. Nu fick jag en sådan där jätte längtan till Sydafrika, så jag bjuder på lite bilder sedan mitt äventyr där.

Follow your heart.
























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0