travel around the world

Efter två lediga dagar hemma i Småland är jag nu tillbaks till Halmstad. Nu väntas det jobb resten av helgen. Idag har jag och Carro planerat en massa inför vårt Asien äventyr, har även skickat in ansökan om visum i Kina. Det känns riktigt bra och nu känner jag att vi är påväg! Det börjar dra ihop sig nu! Jag har nog inte förstått att vi ska åka än och det kommer jag nog inte göra förrän några dagar innan vi åker. När jag ser all packning framför mig, då kommer jag att inse det! Det ska bli så underbart att komma iväg, jag behöver verkligen det. Behöver hämta ny kraft och energi, skaffa mig nya erfarenheter och kunskaper och därför känns det helt rätt åka iväg! Kommer nog aldrig vilja åka hem därifrån sen.

Igår var jag pappa, Anna, John och Matilda på hockey i Kinnarps Arena, Jönköping och vilken fantastisk match det var. Vi stod i Modo klacken såklart och hejade fram vårt lag till seger. Modo lämnade Jönköping med tre välförtjänta poäng! Det var en underbar stämning och jag älskar live hockey! Finns det något bättre? Det är sådan känsla, stämningen är alltid på topp! Modo slog Hv med 4-2 och vi juuuuuublade högt! Just nu är livet riktigt bra, nästan för bra för att vara sant och jag blir bara ännu mer lycklig när jag inser att jag är i Asien om mindre än 2 månader, men det är mycket som ska fixas innan dess. Jag älskar att resa, se världen och lära känna nya kulturer! Detta året har det blivit två utomlandsresor dels London för min stipendieresa och i Maj månad var jag Carro och Camilla i Oslo, Norge och skrev vår c-uppsats. Det var tre fina dagar vi hade där tillsammans. Jag vill alltid resa, ständigt, jämt. Det finns så mycket att se och uppleva i vår fina värld.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0