winter time is time to be free

God kväll.

Ikväll har jag varit ledig och jag måste säga att det har varit en mycket mysig dag. Jag tog lite sovmorgon och efter det gick jag ut på en långpromenad. Det blev powerwalk i 1,2 mil och det var helt underbart att komma ut i det friska vädret, solen fullständigt strålade och vinden susade lätt omkring. Vilket fint väder vi har haft idag! Man måste ta vara på sådana här fina dagar. Jag har tänkt på en sak? Varför ska det vara så svårt att motivera sig själv till att gå ut och gå promenader? Så fort jag tänker på promenad tycker jag bara att det är jobbigt att ta på sig alla tunga kläder men när jag väl kommer utanför dörren tycker jag att det är hur skönt som helst. Jag förstår inte varför det ska kännas jobbigt. Jag tror det handlar om disciplin och att man ska känna sig motiverad till det man gör. När jag var 8 år gammal började jag spela fotboll och har sedan tre år tillbaks inte varit lika aktiv inom fotbollen vilket känns så tråkigt. Jag saknar verkligen det. Saknar våra träningar, cuper, årsfester och gemensamma aktiviteter, vi var som en enda stor familj. När jag flyttade till Grythyttan för tre år sedan fanns det tyvärr inget damlag där vilket resulterade i att jag inte hade ett lika aktivt idrottsliv. Vi hade fotboll två gånger i veckan i Hälsans Hus (vår sporthall) men det fanns som sagt inget lag vilket jag tycker var tråkigt. Efter examen började jag jobba på Hotel Tylösand utanför Halmstad och jag har inte hunnit leta upp något fotbollslag här i Halmstad och eftersom jag bara har drygt 2 månader kvar i denna stad känns det inte aktuellt.. och med detta vill jag nog säga, att det är därför jag har så svårt att finna motivation till att träna själv. Jag är en lagkamrat och älskar allt vad laganda och "vi känsla" heter och blir därmed mycket mer motiverad om jag tränar med någon än att jag ska promenera omkring själv, men där är vi alla olika. Önskar att man kunde spola tillbaks tiden några år och vara tillbaks i mitt aktiva fotbollsspelande. Men på juldagen 25 december i år ska vi ha en stor reunion i Forsheda Sporthall för alla mina gamla lagkamrater och övriga, då vi ska träffas och lira fotboll under några timmar. Vi gjorde samma sak förra året och det blev en stor succé.

Efter min powerwalk blev det dags för lunch och då lagade jag potatismos, lax och en god dillsås. Lax är riktigt gott, vet inte varför man inte äter det oftare. Väldigt enkelt att tillaga och så fruktansvärt gott. Mer lax åt folket tycker jag nog allt. Eftermiddagen har jag ägnat åt att leta efter en klänning till Vinterfesten som äger rum den 3 december. För er som inte vet vad Vinterfesten är så är det en stor reunion vi har i Grythyttan då alla tvåor, treor och fd. avgångsstudenter träffas för att äta gott, dricka gott och festa tillsammans. Festen arrangeras alltid av årets ettor och festen i sig har alltid ett tema. Temat har varit allt från Holywood, pirat tema, moviestar tema mm, det är alltid lika kul att se vad de har bollat fram för tema. Det gick dock lite sämre med klänningen men jag hittade flera fina men ska jag vara helt ärlig vet jag inte vad jag är ute efter för klänning så därför var det nog extra svårt. Men jag hittar nog någon snygg i veckan, får suga på den karamellen. Hur som helst ska det bli bli grymt kul att komma tillbaks till Grythyttan och träffa alla mina vänner där! Saknar er! Kommer bli en minnesvärd kväll tillsammans!

Jag har gjort årets investering i lussebullar! Jag kunde verkligen inte motstå! Efter en heldag på stan cyklade jag förbi Östras Bröd på hemvägen och köpte med mig en hel påse med nybakta lussebullar! Varför ska man behöva vänta ett helt år på denna smakupplevelse? Varför kan inte lussebullarna alltid finnas tillgängliga vid den smarriga delikatesshyllan? Dom är ju så goda och jag kan lova er att det var en fantastisk bulle jag precis åt upp. Imorgon blir det inspirationsföreläsning på jobbet vilket ska bli mycket intressant. Ska bli spännande att få fram vad det faktiskt är som motiverar och inspirerar mig i mitt jobb. Nu ska jag fortsätta njuta av denna mysiga höstdag. Ska luta mig tillbaks med min varma kopp te. 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0