your london home



Hej bloggen och världen.

Då var man hemma efter fyra fantastiska dagar i Englands huvudstad, London. London, I´m in love. Jag har tidigare inte besökt London men har alltid haft en dröm om att åka dit. Vid min examen i Grythyttan tilldelades jag Scandics Resestipendium och blev utsedd till "Hotellprogrammets bästa student 2011". Stipendiet var på x antal kronor och jag skulle göra en resa till valfritt ställe i Norra Europa, besöka två fristående hotell och därefter skriva en hotellrapport till Scandic kring mina intryck och upplevelser. Därför valde jag att åka till London och jag besökte två hotell: The Tophams Hotel Belgravia och The Athenaeum Hotel & Apartments. I och med att jag själv arbetar inom hotellbranschen vill jag nu dela med mig lite av min upplevelse och hoppas på att kunna inspirera just du som läser.

The Tophams Hotel Belgravia

"Style, comfort, peaceful surroundings and a warm welcome await you to at the newest four star hotel in London"

Fristående The Tophams Hotel Belgravia är ett av Londons nyaste boutique hotell och är beläget i exklusiva stadsdelen Belgravia. Hotellet har 45 dubbelrum, två enkelrum samt ett större familjerum (svit). Hotellet hade stängt i två år och designades av ett av Londons mest eftertraktade designteam och öppnades på nytt sommaren år 2008. Hotellet förvandlades till ett föryngrat lyxhotell. Min upplevelse av The Tophams Hotel Belgravia får helt klart dett godkänt betyg av mig. Personligen tycker jag mer om mindre hotell då det blir mer personligt och man kommer närmare personalen vilket jag anser är positivt. The Tophams är ett mindre hotell och det känns som om att alla boende gäster blir som en familj. Jag kan absolut rekommendera er ett besök på detta hotell och det är prisvärt. Ett dubbelrum kostar lite över 2000kr men det är det värt. Alla rum är unikt inredda och inget är det andra likt vilket jag såg som mycket positivt. Man ska besöka The Tophams om man vill bo ett mindre hotell i en lugnare stadsdel och det ligger centralt ca 2-5 minuters promenad från Buckingham Palace.

http://tophamshotel.com/

The Athenaeum Hotel & Apartments

"Make yourself at home at The Athenaeum.. the small familyowned 5 star hotel in Mayfair, London with a big personality. It´s a luxury hotel in central London like no other"

Andra natten bodde jag på The Athenaeum Hotel & Apartments och jag kan säga att det är det finaste och bästa hotell jag bott på hittills i mitt liv. Hoteller är femstjärnigt och har varit familjeägt sedan 1990-talet och familjen är känd för att tillhandahålla en utomordentlig service och se varje gäst som unik. Hotellet har en rad olika faciliteter så som whiskybar med över 250 sorter, restaurang, eget SPA mm. När vi anlände till hotellet möttes vi av en doorman som tog hand om våra väskor och hälsade oss hjärtligt välkomna "welcome home, your london home". Hotellets vision är just your london home och jag kan säga att det lyckades verkligen med det. Varje gång man kom hem till hotellet möttes man av ett stort leende och just den frasen. Det kändes verkligen som om att man var hemma. Jag har aldrig känt mig så välkommen som jag gjorde där. Vi hade även äran att spendera några timmar i hotellets salong under afternoon-tea och detta mina vänner, det var en upplevelse. Har ni inte provat afternoon-tea så måste ni göra det. Jag tycker att det är en fantastisk tradition som vi borde använda oss av i Sverige. Hur mysigt är det inte att sätta sig ner med sina nära och kära, dricka te, njuta av nybakta scones, mackor och delikatesser och bakverk i alla dess former och färger, för några timmar? Alla människor älskar det. Så med andra ord kan jag verkligen rekommendera detta hotell. Jag rekommenderar det till er som vill uppleva något "utöver det vanliga", för denna vistelsen var verkligen något utöver det vanliga. De är otroligt service-minded och tillhandahåller en hög och professionell standard. The Athenaeum - your london home.

http://www.athenaeumhotel.com/

Jag saknar verkligen London och skulle mer än gärna tillbringa några år där. Vem vet man kanske hamnar där? Den som lever får se. Hur som helst så är jag kär. I´m in love with you London and I miss you a lot.














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0